سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محصولات باهران کیسه

نخ پلی پروپلین

نخ پلی پروپیلن چیست؟

نخ پلی پروپیلن در سال 1960برای بار اول در ایتالیا تولید و روانه بازار شد. این نخ پلی پروپیلن به دلیل ویژگی ها و کاربردهای آن، خیلی زود بازار خود را پیدا کرده و در تولید محصولات متنوعی مورد استفاده قرار گرفتند. بعد از پلی استر، نایلون و اکرلیک الیاف پلی پروپیلن چهارمین نوع الیاف مصنوعی مورد استفاده در صنایع مختلف هستنند. این مدل لیف مصنوعی به دو شکل الیاف و نخ های نواری ساخته و تولید می شود. هزینه تولید آن هم به نسبت سایر الیاف مصنوعی پایین تر بوده و همین امر سبب شده است، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. یک ایرادی که به این لیف مصنوعی وارد می شود، مقاومت کم آن در برابر اشعه فرابنفش است.محققان با اضافه کردن برخی مواد این الیاف باعث شده اند، مقاومت آن در برابر اشعه بالا رفته و این نقص هم برطرف شود.

نخ پلی پروپیلن یک لیف صد در صد

پلی پروپیلن یک لیف صد درصد مصنوعی است، مونومر آن پلی پروپیلن که یکی از مشتقات نفتی است می باشد.

لازم به ذکر است که پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست است و میتوان چیپس آنرا با استفاده از فرآیند ذوب ریسی تبدیل به لیف کرد.

در این لیف هم نواحی آمورف وجود دارد و هم نواحی بلوری. میزان بلورینگی و آمورف بودن بستگی به میزان و نحوه ی کشش در فرایند ریسندگی دارد، زیرا در ناحیه کشش میزان آرایش یافتگی و جهت یابی زنجیره های مولکولی تغییر پیدا کرده و موازی با محور اصلی لیف خواهند شد.

ویژگی های نخ پلی پروپیلن و کیفیت آن

نخ پلی پروپیلن دمای ذوب بالایی دارند و در مقایسه با پلی اتیلن در مقابل حرارت و گرما مستحکم تر هستند و دیرتر ذوب می شوند. مقاومت این الیاف در برابر سائیدگی چندان تفاوتی با الیاف مصنوعی دیگر ندارد و تقریبا با هم مشابه هستند. یک ویژگی خاص که در این لیف دیده شده و در سایر الیاف مصنوعی دیگر وجود ندارد اینکه قابل رنگرزی نیست البته پلی اتیلن هم همین ویژگی را دارد. در ابتدای تولید این محصول قابل رنگ نبودن آن یک عیب محسوب می شد اما در ادامه و انجام تحقیقات مختلف محققان توانستند با اضافه کردن رنگ در مرحله ای قبل از تشکیل الیاف و وقتی پلیمر به حالت مذاب است، ( انواع نخ و نخ ابریشمی بر اساس الیاف مورد استفاده )آن را رنگ کنند و در واقع این نقص و عیب هم برطرف شد. یک مدل از نخ پلی پروپیلن مورد اصطلاح ساختاری قرار گرفته و می توان آن را مانند سایر الیاف رنگ کرد. البته این نوع رنگرزی زیاد مقرون به صرفه نیست و تولید کنندگان ترجیح می دهند به روش توده ای این لیف مصنوعی را رنگ کنند. از ویژگی های دیگر این لیف مصنوعی می توان به شفافیت زیاد، مقاومت کششی بالا، مقاومت در برابر اسیدها و خوردگی و ضد آلرژی و حساسیت بدن آن، اشاره کرد.

چه نوع نخ پلی پروپیلن در صنایع نساجی و ریسندگی استفاده می شوند ؟

نخ پلی پروپیلن اگر قرار باشد در صنعت نساجی و ریسندگی مورد استفاده قرار بگیرد، باید وزن ملکولی پایینی داشته باشد. البته در مواردی که نیاز به الیافی با استحکام بالا است، پروپیلن را با وزن مولکولی بالا تولید می کنند. برای همین این الیاف در تولید پارچه های نرم و پارچه ها و محصولاتی که برای جذب آب تولید می شوند، کاربرد فراوانی دارند.

کاربرد نخ پلی پروپیلن :

نخ پلی پروپیلن به وفور در منسوجات بی بافت استفاده می شوند و حدود 50 درصد استفاده آنها در رابطه با مصارف بهداشتی است.

از دیگر مصارف نخ پلی پروپیلن می‌توان به فیلترهای هوا، فیلتر مایعات، فیلتر گاز، مصارف خانگی به‌عنوان فیلتر آب و فیلترهای تجهیزات تهویه هوا، جاذب روغن که در صنعت نفت برای جداسازی نفت از سطح آب دریا کاربرد دارد.

کاربرد دیگر نخ پلی پروپیلن در لباس‌های تابستانی (دفع عرق)، ماسک بیمارستان، رومیزی، پوشش‌دهنده‌های دیوار، استفاده در ساخت بتن و … اشاره کرد.

کیسه کامپوزیت به علت کیفیت بالا و تنوع چاپ و نوع دوخت این نوع محصول را در مقایسه با سایر کیسه‌ها در موقعیت بهتری قرار می‌دهد کیسه کامپوزیت بدون محدودیت در سایز و تا هشت رنگ چاپ و با قابلیت دسته پانچ نسبت به نیاز مصرف‌کنندگان تولید می‌شود.

دیگر قابلیت‌های کیسه کامپوزیت به‌صورت دهانه الف اشاره کرد این محصول جهت استفاده برای شرکت‌هایی که از دستگاه‌های پرکن استفاده می‌نمایند پیشنهاد می‌گردد که باعث سرعت عمل در مرحله پرکن می‌گردد سایز دهانه و الف بسته به نظر مشتریان عزیز قابل تغییر می‌باشد.

کیسه کامپوزیت جهت بسته‌بندی: گرانول کنسانتره بذر و کویت صنایع غذایی (حبوبات، برنج، چای) صنایع لبنی خوراک دام و طیور آبزیان مواد معدنی پودرهای مکانیزه بنتونیت چسب کاشی مواد شیمیایی فسفات‌ها سولفات‌ها کربنات‌ها پی منت‌ها و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد

کیسه کامپوزیت

مقاومت کیسه کامپوزیت
کیسه کامپوزیت به دلیل چهار لایه بودن دارای مقاومت بسیار بالا در برابر پرتاب، نور، رطوبت، باکتری‌ها و نفوذ قارچ بوده و در ضمن دارای بالاترین کیفیت چاپ بدون محدودیت در تغییر رنگ و تصویر می‌باشد.

نوع دوخت و بافت کیسه کامپوزیت
کیسه کامپوزیت به دو صورت دوخت نخی و ته پاکتی تولید می‌گردد و در ضمن اینکه برای تنوع در طراحی این قابلیت وجود دارد که بافت کیسه به‌صورت دوپینگ در پشت کیسه و در کنج و همچنین در داخل است کیسه قرار بگیرد.

قیمت کیسه‌های کامپوزیت
کیسه کامپوزیت بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها و همچنین در اکثر صنایع و شرکت‌هایی از قبیل کشاورزی، دام و طیور، غذایی، ساختمانی، پتروشیمی، رنگ و پلیمر، درب و پنجره، دارویی، بهداشتی، پزشکی، مخابراتی، بازرگانی، آتش‌نشانی و ضد حریق، لوازم‌خانگی، کاشی و سرامیک، محیط‌زیست، الکترونیک، ضایعات و ... قابل‌استفاده می‌باشد.

سایز کیسه کامپوزیت
کیسه کامپوزیت از عرض 30 سانتیمتر (با 10 سانتیمتر است) الی 60 سانتیمتر (با 10 سانتیمتر است) و همچنین از ارتفاع 40 سانتیمتر الی 120 سانتیمتر تولید می‌گردد. باتوجه‌به ابعاد کیسه و حجم ماده پرکننده این کیسه‌ها از سایز 5 کیلوگرمی تا 50 کیلوگرمی قابلیت تولید دارند.

چاپ کیسه کامپوزیت
کیسه کامپوزیت به دو صورت چاپ با کلیشه ژلاتینی و دستگاه فلس و همچنین با سیلندر حکاکی شده و دستگاه هلیو با بالاترین کیفیت و بدون محدودیت قابلیت چاپ دارند. شایان‌ذکر است کیسه‌های کامپوزیت بدون چاپ و یا به‌صورت تک‌رنگ قابل تولید می‌باشد.

 

کیسه لمینت

کیسه لمینت چیست؟

لمینت نوعی پلیمر (پلی‌اتیلن) است که به‌صورت کوتینگ (مواد مذاب) روی سطح کیسه باضخامت 20 میکرون ریخته می‌شود. این لایه خاصیت ضد رطوبت دارد و دلیل داشتن سطح صاف چاپ روی کیسه بهتر شده و چون ضخامت کیسه بالا می‌رود استحکام کیسه بیشتر مقاوم‌تر می‌گردد.

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت می‌شود و به‌هیچ‌عنوان گونی (کیسه لمینت) را ضد آب نمی‌سازد. درصورتی‌که ممانعت از رطوبت بیشتر مدنظر باشد معمولاً استفاده از لایه پلی‌اتیلن (نایلون) داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می‌شود.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی‌اتیلن (نایلون) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. درهرحال بایستی توجه نمایید که گونی‌ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد،100% ضد آب نیستند.

شرکت سپاهان کیسه تولیدکننده تخصصی انواع کیسه و گونی لمینت است و تاکنون به صنایع و تولیدکنندگان مختلفی در سراسر کشور خدمت‌رسانی نموده است.

موارد کاربرد کیسه لمینت:

  • بسته‌بندی محصولات دامی و خوراکی (انواع محصولات مکمل غذایی و دارویی دام و طیور)
  • بسته‌بندی انواع خشکبار، حبوبات، بذرهای کشاورزی، ادویه‌جات و …
  • بسته‌بندی مواد پودری (انواع شیر خشک، پودر پنیر، آرد سوخاری و…)
  • بسته بندی مواد گرانولی (مستربچ و …)
  • بسته بندی انواع رنگهای پودری
  • بسته بندی انواع مواد معدنی

لمینت چیست؟

لمینت (کیسه لمینت) لایه محافظ پوششی می باشد که بر روی پارچه مورد استفاده جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) داده می شود و به هنگام دوخت کیسه ، سطح لمینت شده در داخل کیسه قرار گرفته و مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد.

 

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت می شود و به هیچ عنوان گونی (کیسه لمینیت) را ضد آب نمی سازد. در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مد نظر باشد معمولا استفاده از لایه پلی اتیلن ( نایلون )داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود ، هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز، کیسه و محتویات را 100% در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن ( نایلون ) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. در هر حال بایستی توجه نمایید که گونی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ، ضد آب نیستند.

توجه داشته باشید که لمینت(کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت می‌شود و به هیچ عنوان گونی لمینت را ضد آب نمی سازد ضد آب نمی سازد در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مدنظر باشد معمولاً استفاده از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخل گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز کیسه و محتویات را 100 درصد در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن(نایلون) در این است که تاچه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد در هر حال بایستی توجه نمایید چگونگی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ضد آب نیستند.

 

کیسه opp

مدل: کیسه سه لایه opp

عرض : بنا به سفارش مشتری

طول: بنا به سفارش مشتری

رنگ: سفید

سایز: 85*50 برای استاندارد 25 کیلوگرم (بنا به سفارش مشتری)

مواد تشکیل دهنده: OPP+PE+P.P

ضد آب و آفتاب: ضد آب

در گذشته تنها یک نوع کیسه گونی پیش روی مشتری برای خرید وجود داشت اما با پیشرفت تکنولوژی انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه شد که یک نوع آن کیسه گونیopp میباشد. کیسه گونیopp برای بسته بندی مواد و محصولات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد اما تفاوت هایی را با سایر انواع گونی دارد.

کیسه گونی opp از خاصیت ضد آب برخوردار است که کمتر گونی از آن بهره مند است. برای ساخت کیسه گونی opp‌ از روش ها و متریال های دیگری استفاده شده است که اجازه نمیدهد رطوبت و آب از آن عبور کند. عدم عبور آب و رطوبت باعث میشود تا برای بسته بندی بیشتر موادی که به آب حساس هستند بسیار مناسب باشد.

کیسه گونی opp دارای سطحی متفاوت نسبت به سایر گونی ها میباشد و براق است. این سطح براق یاعث شده تا از لحاظ ظاهری بسیار زیباتر از سایر گونی ها باشد.

کیسه گونی opp از قابلیت چاپ برخوردار است. با این قابلیت میتوان طرح و رنگ های مورد نظر مشتری را بر روی آن چاپ نمود. این قابلیت برای افراد و شرکت هایی مناسب است که قصد بهره برداری تبلیغاتی از کیسه را دارند. چاپی که بر روی این نوع کیسه گونی به کار میرود نیز از نوع رنگی میباشد.

از کیسه گونی opp‌ در صنایع بسته بندی غذایی، بسته بندی خوراک طیور و محصولات دارویی استفاده میشود.

کیسه گونی opp‌ نیز از لحاظ نوع متریالی که در ساخت آن استفاده میشود انواع گوناگونی دارد. کیسه پروپیلن و لایه گاغذی،‌ LDPE، متالایز، لمینت P.P از جمله انواع کیسه گونی OPP هستند.

تعیین قیمت کیسه گونی opp بر حسب تعداد و همچنین چاپی که بر روی آن صورت میگیرد اعمال میشود. اگر در سفارش خود چاپ روی کیسه را در نظر داشته باشید مطمئنا هزینه تمام شده برای خرید کیسه گونی opp بالاتر خواهد رفت.

البته قیمت کیسه گونی opp به نوع متریال کیسه نیز بستگی دارد. قیمت بیشتر به این معنا نیست که کیسه گونی با کیفیت بالاتر به شما عرضه خواهد شد بلکه باید ابتدا بررسی هایی را نسبت به قیمت انجام داده و سپس اقدام به سفارش نمایید. برخی شرکت ها قیمت ها را غیر منصفانه در نظر میگیرند و از همین رو شخصی که ضرر میکند مشتری خواهد بود.

لینک منبع: باهران کیسه